ponedeljek, 30. november 2009

Podarimo koledar in zložljive škatlice

Če že ne popreje, pa nas koncem novembra in v začetku decembra preplavi tista mrzlica, ki jo imenujemo Izdelajmo ali zgolj kupimo nekomu darilce. Ustvarjalke prav gotovo ta čas doživljamo še malo drugače(rekla bi, da veliko bolj intenzivno), kot vsi tisti, ki darila preprosto kupijo (seveda s tem ni nič narobe). Vse tiste misli o tem kaj in kako...komu.....prestavljanje materialov sem ter tja, načrtovanja, izvedbe......
In v vsem tem se skriva še nek čisto poseben čar. Veliko mislimo na ljudi, ki jim bodo darila namenjena.  Premišljujemo o njih in njihovi naravi, o tem, kakšni so, kako jih vidimo mi. Kajti največkrat izdelujemo darila, ki so namenjena točno določeni osebi. Kaj naj še k temu dodam? Rada imam to izdelavo darilc in prav zanima me, ali se komu izmed obdarovancev kolca, ko toliko mislim nanj.
Za danes....čisto osnovna varianta iz katere lahko naredimo nešteto različnih izpeljav, ki jih pač priredimo tistemu, kateremu je darilo namenjeno.


MESEČNI KOLEDAR IN ZLOŽLJIVE ŠKATLICE

Potrebujemo:
  • karton za osnovo škatlic
  • lepenko za osnovo platnic koledarju
  • barvni ali dekorativni papir za oblačenje lepenke
  • natisnjen mesečni koledar
  • različne ostanke papirjev za dekoriranje
  • dvostranski lepilni trak



Čisto vseeno je, česa se lotimo prej: ali koledarja ali pa škatlic.
Pa naj jaz najprej predstavim moj način izdelave mesečnega koledarja.

Liste za koledar natisnem. Ker so tokrat nekoliko večji kot A5format, sem po dva in dva meseca zlepila skupaj in tako mi pravzaprav ostane samo šest listov, katerim dodam še enega za prvo stran. Dva trša kosa oblečem v barvni papir.


Moj način izdelave pri sredinskem delu, pa je sestavljen iz dveh kosov (tokrat rumenih). Na same platnice pride prilepljen kos kartona, kateremu naredim zgibe v razmaku pol centimetra. V tem primeru je zgibov 7 (vedno jih naredim na neparno število). Z njimi dosežem, da se zadnji del lepo pregiba in je prožen. V sredino pa klasično zlaganje na harmoniko. In ko je harmonika zložena, nanjo dodam/nalepim že prej pripravljene liste koledarja. 


Preostalo mi je še dekoriranje.
Rumeno in zeleni toni.......Kot prvo sem ojačala sprednje dva vogala. Odrežem si kvadrat in ga zložim. Del prilepim na lice in ostalo v notranjost tako, da ostane majhen žepek, ki je lazko zelo priročen, da vanj kaj zataknemo. Na zadnjo notranjo stran sem dodala pokončen žep preko vse višine.


Koledar je narejen!
Nekoliko prazen, zato ga še dodatno okrasimo z mislijo na tistega, ki mu je namenjen. Letnico sem napisala z flomastrom, v sredini pa naredila pikice s pisalom za 3d učinek, ki se pojavljajo tudi kot obroba. V notranjost sem dodala še lističe s številkami od 1-6. Za piko na I pa dva ptička. Preveč dodatkov, ali celo takšnih, ki odstopajo od podlage, se tokrat nisem poslužila, saj je darilo namenjeno nekomu, ki mu to pač nič včeš pri predmetih za vsakodnevno uporabo.

Ker pa se mi je sam koledar zdel nekako premalo, sem se lotila še zložljivih škatlic.


Zakaj zložljivih?
Narejene so tako, da že idelane škatlice preprosto zložimo in spet sestavimo.
Trši papir za osnovo zložimo izrežemo in naredimo prepogibe tako, kot kaže zgornja fotografija. moje škatlice so široke 6cm(kar pomeni, da moram za spodje zavihke pustiti 3 cm, da lepo zapolnim dno pri zlaganju), njihova višina pa je različna.  Škatlica je zalepljena le ob enem stranskem robu. Pripravimo si še okrasne papirje. Moji so takšni, da se podajo h koledarju.


In za malce drugačnosti, sem vsako stranico obdelala drugače. Tako škatlice lahko obračamo in sestavljamo različne kombinacije.


Takole izgledajo zložene. Ko jih potrebujemo, jih samo spet preprosto sestavimo in postavimo na mizo.



Moje darilce je narejeno.


Škatlice zložimo, položimo na koledar in ali zavijemo, položimo v škatlo (mogoče pa bi lahko celo naredila še škatlo, ki sodi poleg).
Lahko pa škatlice napolnimo.


Tule sem jih napolnila s mini sladkimi čokoladicami. 

3 komentarji:

Vladuška pravi ...

Super ideja, hvala za načrt izdelovanja. Bo potrebno sprobat.

Suzy pravi ...

Lepi izdelki. Pa hvala, da deliš tvoje ideje z nami :)

Vladka pravi ...

Super izdelki in ideje Marika! Sama bom letos za darilca tudi delala koledarčke :)