nedelja, 29. november 2009

Prva adventna nedelja


Adventi čas je priprava na praznovanje božiča.
"Adventus" v latinščini pomeni prihod, bližanje, kajti advent je čas priprave na Božič - Jezusov prihod na svet, pa tudi priprava na njegov drugi prihod. S prvo adventno nedeljo se prične tudi novo cerkveno leto.Čas priprave na božič se začenja s prvo adventno nedeljo, zaključi pa se v tednu po četrti adventni nedelji na božično vigilijo, 24. decembra.
Verniki kot zunanjo podobo tega časa uporabljajo adventni venec s štirimi svečami. Za vsako adventno nedeljo nova svečka. Tako je prva svečka Sveča čuječnosti, druga Sveča spreobrnjenja, tretja Sveča veselja in na četrto adventno nedeljo "Tiho"...prižgemo vse štiri sveče.
Naraščanje luči pomeni rast dobrega v našem življenju.

Adventni svetniki:
V povezavi z adventnimi svetniki so znane šege na barbarino, lucijino in miklavževo. Na barbarino, 4. decembra, je prepovedano šivanje, je pa ta dan namenjen setvi božičnega žita ali spravljanje vej v vodo, da bi zacvetele tam za božič. Na miklavževo, 6. decembra, so znani miklavževi obhodi, obdarovanje otrok in miklavževi sejmi v večjih krajih. Na lucijino, 13. decembra, pa so bili v vzhodni Sloveniji znani obhodi lucij, ki so strašile ali obdarovale otroke, in polažarjev, ki so po domovih voščili za boljšo nesnost kokoši. Na ta dan so tudi vedeževali, predvsem o vremenu in ljubezni.

Z božičem  se   prične  dvanajsteronočje (dvanajst dni božiča) s tremi svetimi večeri.

Če podam čisto na kratko pomenoslovje štirih sveč(adventni venček) in vijolične barve, ki pomeni upanje (sveče v "pravem adventnem venčku" nikoli ne smejo biti druge barve kot bele ali vijolične:
– predstavljajo štiri mejnike (stvarjenje, učlovečenje, odrešenje, konec sveta);
– predstavljajo štiri strani neba: sever, jug, vzhod, zahod, kar govori o univerzalnosti Kristusovega učlovečenja za ves svet in vse ljudi;
– predstavljajo štiri letne čase, kar pomeni, da je bilo Kristusovo rojstvo pomembno ne samo za tisti zgodovinski čas, v katerem je živel na Zemlji, ampak je pomembno za vse čase in vsako dobo;
– predstavljajo človekovo življenje; (ob rojstvu) prižgana sveča je vsak trenutek manjša, kar govori o tem, da smo vedno bliže sklepu življenja in nas spominja na tuzemsko minljivost.

In še en majhen podatek(ki pa za nas ustvarjalke ne pride ravno v veljavo): Pravi adventni venci naj bi bili narejeni brez dodatnega okrasja in to z namenom, da pride do izraza opisana simbolika.

3D ZVEZDO


Potrebujemo:
  • papir, karton
  • 3d blazinice
  • vrvice za povezovanje in/ali obešanje



Predlogo za zvezdo lahko narišemo sami. Lahko pa si pomagate s to mojo, ki sem jo narisala jaz.  Velikost prilagodimo svojim lastnim potrebam. Sama predlogo natisnem in nalepim na trši karton ter obrežem. To je potem moj "mušter".
Skupaj sestavljamo po dve zvezdi. Tista za podlago(zadnjo stran) je ravna, zgornji del zložimo tako, da  v zunanjem delu krakov prepogibamo "na hrib", v stiku dveh krakov pa "na dolino".

Sama na spodnji del zvezde v sredino dodam po 3 koščke 3d blazinic, da s tem preprečim morebitno posedanje zgornjega dela zvezde. Dodatno lepljenje tako ni potrebno, saj nam zvezdi skupaj držijo te blazinice. 

Če želimo, lahko po "muštru" izrežemo še nekoliko manjše trikotnike iz drugačne barve papirja in jih nalepimo tako, kot kaže zgornja fotografija v levem kotu.
Tako sestavljeno zvezdo še povežemo z vrvico. Uporabila sem kar naravno vrvico.  Najlažje je, če uporabimo dva koščka vrvice in ju na zadnji strani prekrižamo, spredaj pa zavežemo v pentljo.Vrvica se z zadnje strani vidi, kar ni moteče, če jo dodamo na kakšno ravno podlago (npr.škatlico). Če pa jo želimo dodati tako, da se lahko vidi tudi zadnja stran, zadaj s pomočjo 3d blazinic dodamo še eno zvezdo, ki je lahko nekoliko manjša od prve. Po želji jo tudi okrasimo. Sama sem naredila zlate pikice s pisalom za 3d učinek.


S tako narejenimi zvezdami okrasimo darila, lahko jih dodamo na vošilnice , ali pa mogoče v kakšne aranžmaje. Tudi mobile narejen z njimi je naravnost čudovit.

Takšna zvezda (ali več njih) je lahko tudi okrasek za na smrečico. V enem od krakov ji naredimo luknjico in skozi njo napeljemo vrvico. 

Če je kdo za prvo adventno nedeljo  pričakoval adventni venček, naj pojasnim: navkljub vsem moji ljubezni do tega časa in kot sem skozi pogovore z ljudmi tudi ugotovila, še kar dobrim znanjem o tem času in konec koncev tudi tega, da po najboljših močeh tudi poizkušam živeti v tem duhu...... bi se mi kot ateistki to zdela nekakšna skrunitev nečesa svetega.

Pa še nekaj na kratko o adventnem času:
Citiram:
Advent je čas štirih tednov pred božičem.
Advent je čas priprave, upanja in kesanja za naše grehe, ob pričakovanju prihoda našega Gospoda.
V Adventu se pripravljamo na božič in na drugi Kristusov prihod na svet, ko se bo vrnil kot Kralj vsega vesolja.
Ta čas je priložnost, da pomislimo, kakšno je bilo naše duhovno življenje, naše življenje v odnosu z Bogom in priložnost, da se na novo spreobrnemo.
Je tudi čas, ko si lahko začrtamo smer svojega življenja in sklenemo, kako lahko postanemo boljši kot doslej.
 Vir: Catholic net

6 komentarjev:

Vladuška pravi ...

Tako lepo si spisala vse to o času adventa in simbolih, da sem brez besed. Z veseljem sem tole prebrala. Čeprav sem teolog, velikorat tudi jaz pozabim na pomen simbolov in vsega pomembnega za ta čas. Adventi čas je zame vsako leto nekaj posebnega in vedno znova mi obnovi upanje in mi prinaša mir - notranji mir. Čeprav ima za nas katolike Velika noč še globji pomen, pa osebno vedno bolj doživljam adventni čas in božič, kajti ta se je moral zgoditi, da je prišlo do Velike noči. Obožujem to čarobnost in vse lučke, ki spominjajo na to, da je na drugi strani večnost. Prav zato mi vedno znova prebuja upanje. Tako, lepo sem se razgovorila in hvaležna sem ti, da si me nagovorila in mi dala znova razmišljati o vsem skupaj. Zdaj pa grem objavit adventni koledar in venček, čeprav slednjega nisem sama naredila :-)

Vladuška pravi ...

Tako sem se razgovorila, da sem pozabila napisat, da sem zelo dopadejo te zvezdice in hvala za 'recept' izdelave

Suzy pravi ...

Lepe zvezdice.
Meni je pa še bolj všeč tvoj prispevek o adventu. Čeprav katolik, na tvojem blogu prebiram stvari, ki jih nisem nikoli slišala. Adventa kot takega nisem nikoli poznala. Pri nas je bil Božič velik praznik, prav tako velika noč, vse te priprave pa ...ni jih bilo.

Alenka pravi ...

Joj Marika , kako si to lepo napisala, razlaga sveč je super- Hvala!Vidiš tudi zaradi takih objav rada pokukam k tebi. Res si vsestranska.Recept za zvezdice pa že poznam, no podobnega, pa jih še nikoli nisem delala.Tudi zame je bil advent vedno poseben.Priprave, pričakovanja, skrivnosti, mislim tiste Božičkove, pa potem Božič.Super!!!!!!

Barbi pravi ...

Zanimivo branje. O 4. decembru vem en kup stvari, nisem pa vedela, da se ne sme šivat. :) Moram to upoštevat. :) Drugače pa že od nekdaj dobivam na ta dan češnjeve vejice, ki za božič res zacvetijo. Vsako leto. :)

Hvala tudi za namig o svečkah. Naš venček ima rdeče. Ups, napačne barve.

Hali pravi ...

Hvala za ta prekrasen zapis. In hvala za prekrasno zvezdico!